Őrület és szerelem
FACEBOOK TWITTER NETREVALO.HU GOOGLE+ INSTAGRAM YOUTUBE
CÉGADATBÁZIS SZÉPSÉGVERSENY HALL OF FAME GALÉRIA HÍREK LINKGYŰJTEMÉNY REGISZTRÁCIÓ BELÉPÉS KÖZÖSSÉG SÚGÓ
ADATBANK: MINDENKI GYERMEKEK HOSTESSEK MODELLEK STATISZTÁK SZÍNÉSZEK TÁNCOSOK ZENÉSZEK, ÉNEKESEK
CÍMLAP
Google

 Hírek
 Akciók, pályázatok, játék
 Casting, munka
 Divat, modellkedés, fotózás
 Egészség, szépség
 Film, színház
 Horoszkópok
 Interjúk
 Média, reklám, cégvilág
 Portrék
 Szépségversenyek
 Színes
 Szórakozás, programok
 Tudomány, technika
 Teszteld magad!
 Utazás, vendéglátás
 Zene

 Adatbank
 Minden jelentkező
 Gyermekek
 Hostessek/Hostok
 Modellek
 Statiszták
 Színészek
 Táncosok
 Zenészek, énekesek
 Részletes keresés

 Verseny
 Toplista
 Szabályzat
 Jelentkezés
 Nyeremények

 Legnépszerűbb oldalak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Felhasználói menü
 Bejelentkezés
 Elfelejtett jelszó kérése
 Kijelentkezés
 Regisztráció
 Tagok főoldala
 Üzenetek olvasása
 Jelentkezési feltételek
 Jótanácsok modelleknek

 A hét névnapjai
06. 20. Rafael
06. 21. Alajos, Leila
06. 22. Paulina
06. 23. Zoltán
06. 24. Iván
06. 25. Vilmos
06. 26. János, Pál

 Látogatók
Jelenleg itt:         89
Bejelentkezve:       0
Regisztrált:     12404

 Stat
Üzenet:       1148997
Látogató:    8911396
Letöltés:    105704283

 Közösség



 Őrület és szerelem 2013. 02. 05


Fiat 600 Abarth 165 lóerős Suzuki GSX-R szívvel

Megláttam ezt a kis fehér Fiatot, majd meghallottam a hangját, és azonnal belehabarodtam. Aztán utána olvastam a műszaki paramétereinek, megnéztem róla a képeket és elkezdtem tisztelni is. Pedig alapvetően nagyautó párti vagyok ám, szeretem a kényelmes, biztonságos, arisztokratikus megjelenésű járműveket. De ez a kis átalakított méregzsák viszont nem csak egyedi, de olyan dolgokat tud, amikhez hasonlót csak kevés nagyobb méretű társa.


Az olasz apróság például már első ránézésre fennhangon hirdeti, hogy „ugyan kicsi, aranyos járgány vagyok, de bennem van a dög és bármikor borsot tudok törni a nagy sportautók orra alá, sőt, mindezt úgy teszem, hogy közben a hasonló kvalitásokkal bíró konkurenseim árának csak a töredékébe kerültem és a fenntartásom is sokkal barátságosabb. Továbbá képes vagyok egyszerre mosolyt és elismerést csalni az engem figyelők arcára anélkül, hogy megvetnék, vagy burzsujnak tartanák a gazdámat, hisz’ mindenki tudja rólam, hogy születésem apropója nem a pénz, hanem sokkal inkább a kreativitás és a szenvedély volt. Ráadásul úgy tudom magamra felhívni a figyelmet, hogy közben el is felejtik a népek körülöttem, hogy tulajdonképpen csak egy parányi átalakított Fiat 600-as vagyok.”

Persze mindamellett, hogy egy teljesen egyszerűnek tűnő kisautóról van szó, munka és tervezés bőven akadt vele kapcsolatban, ugyanis a karosszéria alatt csak úgy hemzsegnek a különc megoldások.

Az alapot az átépítéshez egy 600-as Fiat adta, mely először megkapta a legendás, már gyárilag is 112 lóerős Abarth 1000 TCR modell külsejét. A TCR, vagyis ’Touring Competition Radiale’ rövidítés akkoriban a kis Abarth-ok zászlóshajóit jelölte, amelyekben a ’Radiale’ kifejezés az új hengerfejre utalt, ami ugyanúgy félgömb alakú égéstérrel rendelkezett, mint a híres amerikai HEMI motoroké. A kifejezetten pályaversenyzésre épített Abarth csúcsmodellnek különben többek között az volt az érdekessége, hogy a Fiat 600-as gyártásának megkezdése után 14 évvel született!

Visszatérve a gyöngyház fehér Abarth-hoz: a különleges optika kialakítása után a holland építő, Peter van der Welle a Fiat karosszériát nem kis munkával összeházasította egy Suzuki GSX-R 1000 K2 motorral, amihez egyedi kuplung és hatsebességes szekvenciális váltó kapcsolódik, melyben a hátrameneti fokozatot egy elektromos egységgel oldotta meg a megálmodó. A fokozott tapadás és az élvezetes viselkedés érdekében a hátsó kerekekhez pedig egy, a Mazda RX-7-ből származó Torsen rendszerű önzáró differenciálművön keresztül jut el az erő.

Az első futómű kialakítása sem akármilyen ám! Ugyanolyan kettős keresztlengőkaros, nyomórudas szisztéma dolgozik a régi Fiat alatt, mint az F1-es autókban, vagy például a Lamborghini Aventador LP700-4 lemezei alatt. Erre azért volt szükség, hogy előre be lehessen építeni a Suzuki GSX-R rugóinak és lengéscsillapítóinak kettősét, no meg hogy elférjen még a Forge üzemanyagtank is. Apropó, méret: talán azzal tudom a legjobban szemléltetni, milyen parányi ez a jószág, ha megosztom Önökkel a csomagteret jócskán kitöltő versenytank méretét, ami mindössze 14 (bizony, tizennégy) literes.

Hátul jobb volt valamivel a helyzet, hiszen a Suzuki erőforrást - középmotoros kialakítást választva - a hátsó tengely elé rögzítették az építők, így maradt hely az egyedileg, kézzel gyártott leömlőnek és a kétkerekűek világából jól ismert Laser kipufogónak, valamint a hátul már függőlegesen fordított lengéscsillapítóknak is.

Persze a ’valamit valamiért’ elv itt is érvényesül, így a rengeteg fáradtságos munka nagyon alacsony tömeget eredményez. Hogy mit is jelent ez számokra lefordítva? Az üresen mindössze 600 kg-os autó az akár 11000/perces fordulatszámig pörgethető 988 köbcentis, 4 hengeres/16 szelepes, 165 lóerős (110 Nm) motorral alig 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, és ha a ’zsebrakéta’ bátor pilótája nem ismer félelmet, akár 200 km/h-val is hasíthatja a levegőt a 600-as volánja mögött.

Ekkora teljesítményhez természetesen illik komoly fékeket is felszerelni. A fehér méregzsák ezen a téren sem vall szégyent. Mind a négy kerék mögött négydugattyús Tokico féknyergek szorítják Willwood főfékhenger segítségével a Sparco hűtött féktárcsákat.

Ezek az elemek sajnos a képeken nemigen láthatóak, de könnyűszerrel elnézzük ezt a kis „hiányosságot”, mert a fékeket rejtő háromrészes PLS Silverstone felnik a Yokohama A539-es gumikkal önmagukban is remek vizuális élményt biztosítanak.

Az a fajta jó ízlés, ami a kerekek kiválasztásban rögtön látszik, a jármű minden apró részletén tetten érhető. Elég, ha megnézzük a gyönyörűen formázott kerékjáratokat, a hátsó oldalüvegeken kialakított szellőzőket, a motortér burkolatait, vagy a csomagtartó kialakítását.

Jó látni azt a tökéletes harmóniát, ahogy a fehér Fiat alkotója a korhű, régi elemeket kombinálta a mai alkatrészekkel. Ott van például az utastér, ahol egyáltalán nem hatnak idegennek a modern kagylóülések és a többpontos övek, sőt, még a GSX-R óracsoportja és a Healtech cég sebességfokozat-kijelzője is jól megfér a bőven nagykorú műszerfalon.

És talán a pontot az teszi fel az i-re, hogy ez a teljesen átalakított adrenalin-bomba (állítólag) alkalmas maradt közúti használatra is. Minden elismerésem az építőnek, hiszen a mai túlelektronizált, túlvariált, mindent egyszerre akaró autótrendek közepette jó látni, hogy vannak olyanok, akik visszalépnek a gyökerekhez és nem felejtik azt az alapvető bölcsességet, amit Colin Chapman mellett nagyon jól tudott Carlo Abarth is, hogy néha bizony a kevesebb több - vagy jelen esetben a kisebb nagyobb – lehet.


    Forrás: autopult   Küldd el ismerősödnek!
  

 Szavazás

 Hall of Fame
 Nemzetközi királynők
 Nemzetközi hercegnők
 Nemzetközi címlapmodellek
 Királynők
 Hercegnők
 Címlapmodellek
 Topmodellek

 További képtárak
 Galéria főoldal
 Összes képtár
 Divat
 Média
 Modellek
 Rendezvények, bulik
 Sportolók
 Szépségversenyek
 Színes
 Színészek
 Zenészek, együttesek

 Legnépszerűbb képtárak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Érdekességek
 Byte kalkulátor
 Hosszúság-váltó
 Hőfokváltó
 Kínai állatjegyek
 Közösségek
 Öröknaptár

 Linkgyűjtemény
 Divat
 Fotósok
 Modellek
 Szépség, egészség
 Szépségversenyek
 Modellügynökségek
 Média
 Sportolók
 Színészek
 Zene, együttesek
 Zenészek

 Cégadatbázis
 Cégek főoldala
 Céghírek
 Elektronika, járművek
 Divatáruk, ékszerek, lakás
 Sport, szépség, egészség
 Szolgáltatások, fotózás, filmezés
 Utazás, vendéglátás, szórakozás



 Ma
 Valutaváltó
 Menetrendek
 Szálláskereső
 Rövidítés-kereső
Partnereink
     © 2001 - 2014 ModellVilág.hu     Adatvédelem     Impresszum     Médiaajánlat
eXTReMe Tracker