Válságban felértékelődik a marketing
ÉKSZERBIZSU.HU FACEBOOK TWITTER NETREVALO.HU INSTAGRAM YOUTUBE
Ékszerbizsu.hu
CÉGADATBÁZIS SZÉPSÉGVERSENY HALL OF FAME GALÉRIA HÍREK LINKGYŰJTEMÉNY REGISZTRÁCIÓ BELÉPÉS KÖZÖSSÉG SÚGÓ
ADATBANK: MINDENKI GYERMEKEK HOSTESSEK MODELLEK STATISZTÁK SZÍNÉSZEK TÁNCOSOK ZENÉSZEK, ÉNEKESEK
CÍMLAP
Google

 Hírek
 Akciók, pályázatok, játék
 Casting, munka
 Divat, modellkedés, fotózás
 Egészség, szépség
 Film, színház
 Horoszkópok
 Interjúk
 Média, reklám, cégvilág
 Portrék
 Szépségversenyek
 Színes
 Szórakozás, programok
 Tudomány, technika
 Teszteld magad!
 Utazás, vendéglátás
 Zene

 Adatbank
 Minden jelentkező
 Gyermekek
 Hostessek/Hostok
 Modellek
 Statiszták
 Színészek
 Táncosok
 Zenészek, énekesek
 Részletes keresés

 Verseny
 Toplista
 Szabályzat
 Jelentkezés
 Nyeremények

 Legnépszerűbb oldalak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Felhasználói menü
 Bejelentkezés
 Elfelejtett jelszó kérése
 Kijelentkezés
 Regisztráció
 Tagok főoldala
 Üzenetek olvasása
 Jelentkezési feltételek
 Jótanácsok modelleknek

 A hét névnapjai
12. 11. Árpád
12. 12. Gabriella
12. 13. Luca, Otília
12. 14. Szilárda
12. 15. Valér
12. 16. Etelka, Aletta
12. 17. Lázár, Olimpia

 Látogatók
Jelenleg itt:         62
Bejelentkezve:       0
Regisztrált:     12077

 Stat
Üzenet:       1153081
Látogató:    9087417
Letöltés:    139578158

 Közösség



 Válságban felértékelődik a marketing 2012. 11. 20


Nemcsak egy válságon vagyunk túl, egyben egy új korszak is beköszöntött a gazdaságban, ami más lesz, mint az előző - mondta el Palócz Éva, a Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója.


Az európai gazdaságot leginkább az adósságállomány, illetve annak óriásira duzzadt mérete határozza meg - folytatta a szakember a Magyar Marketing Szövetség budapesti konferenciáján elhangzott előadását, melyben röviden ismertette azt a gazdasági környezetet, amelyben a hazai cégeknek érvényesülnie kellene. 2007 - vagyis az utolsó válságmentes év - előtt még csak három olyan országról lehetett tudni, ahol az államadósság mérete, GDP-hez viszonyított aránya komoly problémákat jelzett előre. Ma mindenki Görögországról beszél, ami nem is véletlen, hiszen ott a GDP 170 százalékát is eléri az államadósság, de ezen kívül is számos olyan ország van még, ahol a 100 százalékot meghaladja vagy megközelíti az arány.

Ezért Magyarország relatív pozíciója egyébként javul európai összehasonlításban, nálunk ugyanis 80 százalék körül stagnál a mutató. "Ez egy még nem exponenciális, de mindenképpen önmagát erősítő folyamat, a következő 4-5 évben pedig nem nagyon lehet javulásra számítani" - fogalmazott a szakember, aki hozzátette: a 120-130 százalék körüli GDP-arányos államadósság tulajdonképpen visszafizethetetlen, kezelhetetlen.

Egész Európában nagyon súlyosak tehát a gondok, pláne ha figyelembe vesszük, hogy ezt az adósságállományt folyamatosan finanszírozni kell, a befektetők pedig bármelyik pillanatban meg is gondolhatják magukat.

Magyarországon idén és jövőre is csökkenő GDP-re számít a kutatóintézet - e tekintetben egyébként jelenleg nagyjából a 2005-ös szinten vagyunk. "Az utóbbi hét év gyakorlatilag elveszett a GDP-növekedés szempontjából" - mondta Palócz Éva. A belföldi felhasználás tekintetében még nagyobb, tíz éves a visszaesés, mind a lakosság, mind pedig a cégek behúzták a kéziféket. Ez utóbbit jól példázza, hogy a beruházások mértéke jelenleg nem éri el a tíz évvel ezelőtti szint 70 százalékát sem. Jövőre a legjobb esetben is stagnáló fogyasztásra lehet számítani, a beruházások azonban minden valószínűség szerint tovább csökkennek. Ebből világosan kiolvasható, hogy a belföldi piacra termelők számára igen nehéz év lesz 2013 is, az exportálni tudó vállalkozások lényegesen jobb helyzetben vannak. Magyarország egyébként csak az export tekintetében eredményesebb, mint a többi visegrádi ország, minden más fontos mutató tekintetében sereghajtók vagyunk.

A gazdasági szakember után egy jogtudós szólalt fel, Prof. Dr. Sárközy Tamás, a Magyar Jogászszövetség elnöke, aki az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szakmára vonatkozó szabályozásairól adott elő. Elmondta: az új szabályozást várhatóan december 10. és 20. között fogadja el a parlament, s egy év felkészülési idő után, 2014. január 1-jén lép hatályba. A jogszabály egyébként több mint tíz éve készül, a kodifikációs bizottság összetétele pedig 1998 óta nem változott. Az 1940-ben született jogász hozzátette: "a bizottságnak egyébként én vagyok a legfiatalabb tagja, ami némileg konzervatívvá teszi az elkészült törvényt".

A marketing szakma számára fontos fejlemény, hogy - uniós nyomásra - jelentős fogyasztóvédelmi tartalmat foglal magába, illetve hogy rendkívüli módon kiterjedt a személyiségvédelem.


Példák, tapasztalatok

A makrogazdasági és jogi bevezető után FMCG vállalatok képviselői mondták el, hogy lehet azért ebben a nehéz környezetben is sikereket elérni. Bódi Krisztina, a Kométa 99 marketing igazgatója a siker zálogaként első helyen a piac- és fogyasztóismeretet emelte ki a kiváló minőségű termék mellett, ami persze alapkövetelmény, hiszen enélkül nincs mire marketingtevékenységet építeni. A szakember szerint törekedni kell arra, hogy a márka határozza meg a fogyasztók mindennapjait, beszéljenek róla, építsek bele életükbe. Ehhez a klasszikus eszközökön kívül olyanokat is be lehet vetni, mint a PR, a különféle együttműködések és egyedi megoldások, vagy a trade marketing.

Ez utóbbiról beszélt bővebben is Korda Petra, az Unilever kereskedelmi és marketing vezetője. Elmondása szerint a trade marketing feladata a stratégiai célok "lefordítása" konkrét kereskedelmi célokra és eladáshelyi teendőkre, a vásárlói viselkedés elemzése és az ebből előálló eredmények beépítése a tervezésbe, a promóciószervezés, valamint személyes kapcsolat kiépítése a fogyasztókkal. Felhívta a figyelmet arra, hogy hibát követnek el azok a márkák, amelyek kizárólag alacsony áraikkal kívánnak hatni a reménybeli vevőkre, hiszen ezen a téren a kereskedelmi márkák úgyis verhetetlenek, a túlzásba vitt promóciózás pedig elfordíthatja a brandtől a fogyasztót. "A márkának, a kereskedőnek és a vásárlónak találkoznia kell valahol középen" - fogalmazott a szakember, utalva arra, hogy a cégeknek együtt kell törekedniük a boltokba betérők igényeinek kielégítésére. Korda Petra példákat is hozott az ilyen együttműködésekre: ilyen volt az Interspar és a Knorr akciója, melynek keretében az üzlethálózat egységeiben recepteket tartalmazó POS eszközöket helyeztek ki, amelyek a Knorr termékeire is felhívták a figyelmet, miközben magát a boltot is "bejáratták" a vásárlókkal, amellett, hogy a vevők számára is hasznos szolgáltatás nyújtottak a készre gyártott bevásárlólistákkal.

Ezt a gondolatfonalat vette fel Kelényi Kolos, a Szamos Marcipán termelési és kereskedelmi igazgatója is. Ők például a Pöttyössel és a Tokajival működtek együtt, kategóriákat átivelő együttműködéseket létrehozva a márkák között, amelyek sikeresen tudták egymást erősíteni.

A külföldi példákat Sas István ismert reklámszakember szállította, felhívva a figyelmet arra, hogy a "szimpla" reklám helyett egyre fontosabb az élmények nyújtása az "elkényeztetett" fogyasztóknak, azok megemelkedett ingerküszöbe és a túlkínálat miatt. "Az élmény nyújtása jelenti a megbocsátást a tolakodásért cserébe, az élmények - lehetőleg közös élmények - kialakításáre kell ezért koncentrálni az üzenetek küldözgetése helyett" - fogalmazott Sas István.

Az élmény pedig lehet bármi. A kanadai Red Leaf söralátéteket például el lehet ültetni, és fa nő belőlük. A Telekom alkalmazásával a magyar olimpikonoknak küldhettünk szívdobbanásokat. A Sió a Facebookon állíttatott össze üdítőt rajongóival, egy francia ásványvizes cég pedig közös kültéri szobabiciklizésre invitálta fogyasztóit.

A szakember a marketing új ABC-jével zárta mondanivalóját: adni (mielőtt bármit kérünk), bevonni (hogy kapcsolatot teremthessünk a fogyasztókkal) és célozni (mert ha rossz embereket próbálunk bevonni, abból szintén csak baj van).


    Forrás: marketinginfo.hu   Küldd el ismerősödnek!
  

 Szavazás

 Hall of Fame
 Nemzetközi királynők
 Nemzetközi hercegnők
 Nemzetközi címlapmodellek
 Királynők
 Hercegnők
 Címlapmodellek
 Topmodellek

 További képtárak
 Galéria főoldal
 Összes képtár
 Divat
 Média
 Modellek
 Rendezvények, bulik
 Sportolók
 Szépségversenyek
 Színes
 Színészek
 Zenészek, együttesek

 Legnépszerűbb képtárak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Érdekességek
 Byte kalkulátor
 Hosszúság-váltó
 Hőfokváltó
 Kínai állatjegyek
 Közösségek
 Öröknaptár

 Linkgyűjtemény
 Divat
 Fotósok
 Modellek
 Szépség, egészség
 Szépségversenyek
 Modellügynökségek
 Média
 Sportolók
 Színészek
 Zene, együttesek
 Zenészek

 Cégadatbázis
 Cégek főoldala
 Céghírek
 Elektronika, járművek
 Divatáruk, ékszerek, lakás
 Sport, szépség, egészség
 Szolgáltatások, fotózás, filmezés
 Utazás, vendéglátás, szórakozás



 Ma
 Valutaváltó
 Menetrendek
 Szálláskereső
 Rövidítés-kereső
Partnereink
     © 2001 - 2014 ModellVilág.hu     Adatvédelem     Impresszum     Médiaajánlat
eXTReMe Tracker