Netes vásárlás tengeren innen és túl: óriási megugrás világszerte
ÉKSZERBIZSU.HU FACEBOOK TWITTER NETREVALO.HU INSTAGRAM YOUTUBE
Ékszerbizsu.hu
CÉGADATBÁZIS SZÉPSÉGVERSENY HALL OF FAME GALÉRIA HÍREK LINKGYŰJTEMÉNY REGISZTRÁCIÓ BELÉPÉS KÖZÖSSÉG SÚGÓ
ADATBANK: MINDENKI GYERMEKEK HOSTESSEK MODELLEK STATISZTÁK SZÍNÉSZEK TÁNCOSOK ZENÉSZEK, ÉNEKESEK
CÍMLAP
Google

 Hírek
 Akciók, pályázatok, játék
 Casting, munka
 Divat, modellkedés, fotózás
 Egészség, szépség
 Film, színház
 Horoszkópok
 Interjúk
 Média, reklám, cégvilág
 Portrék
 Szépségversenyek
 Színes
 Szórakozás, programok
 Tudomány, technika
 Teszteld magad!
 Utazás, vendéglátás
 Zene

 Adatbank
 Minden jelentkező
 Gyermekek
 Hostessek/Hostok
 Modellek
 Statiszták
 Színészek
 Táncosok
 Zenészek, énekesek
 Részletes keresés

 Verseny
 Toplista
 Szabályzat
 Jelentkezés
 Nyeremények

 Legnépszerűbb oldalak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Felhasználói menü
 Bejelentkezés
 Elfelejtett jelszó kérése
 Kijelentkezés
 Regisztráció
 Tagok főoldala
 Üzenetek olvasása
 Jelentkezési feltételek
 Jótanácsok modelleknek

 A hét névnapjai
12. 11. Árpád
12. 12. Gabriella
12. 13. Luca, Otília
12. 14. Szilárda
12. 15. Valér
12. 16. Etelka, Aletta
12. 17. Lázár, Olimpia

 Látogatók
Jelenleg itt:         70
Bejelentkezve:       0
Regisztrált:     12077

 Stat
Üzenet:       1153081
Látogató:    9087088
Letöltés:    139577820

 Közösség



 Netes vásárlás tengeren innen és túl: óriási megugrás világszerte 2012. 11. 13


Magyarországon 25 milliárd forinttal is többet költhetnek el a weben a vásárlók idén, mint tavaly. Még az e-kereskedelmi szempontból legfejlettebbnek számító USA-ban is gyors a növekedés, nem is beszélve Kínáról.


Magyarországon 2011-ben 155 milliárd forint volt az online kiskereskedelmi forgalom (amibe a szolgáltatások nem értendők bele), idénre pedig 175-180 milliárdot vár az eNET piackutató (korábban GKIeNET). A tavalyi adat egyébként némileg alatta maradt a várakozásnak, de még így is jelentős megugrást jelentett a 2010-es (várakozásokat meghaladó) csaknem 140 milliárdhoz képest. 2012 első három negyedévében a tíz legnagyobb bónuszos-kuponos oldal 4,2 milliárd forint forgalmat bonyolított, ebből a két legnagyobb szereplő, a Bónusz Brigád és a Kupon Világ egyaránt csaknem másfél-másfél milliárddal részesedett, amiből látható, hogy igen erőteljesen működik a longtail effektus a piacon, tekintve, hogy több tucatra tehető az összes résztvevő száma. A legtöbbet (elsősorban ezen ajánlatok viszonylag nagy értéke miatt) utazásra költötték a kuponos vásárlók, ezt követi a szépségápolás és az egészség. A legtöbb ajánlat viszont a szépségápolás kategóriában jelent meg, majd az utazás és az egészség következik, eladni viszont az étel, ital kategóriában tudnak a legtöbbet ajánlataikból az oldalak.

A Kupon Világ saját közösségében mérte fel a vásárlói szokásokat, s többek között arra jutott, hogy az online kuponozók több mint harmada (36%) "mindenvevő", azaz nincs olyan termék, amelyet ne vásárolna meg interneten. A válaszadók mintegy kétharmada azonban "válogatós", ők elzárkóznának bizonyos termékek megrendelésétől. A legtöbben, 37 százaléka a megkérdezetteknek ruházati cikket soha nem rendelne online. Az étel- vagy italrendeléstől a megkérdezettek egynegyede, míg a műszaki cikkek megvásárlásától a megkérdezettek 16 százaléka idegenkedik. A megkérdezettek csaknem tizede legalább hetente vásárol online, de harmaduk 2-3 hónapnál gyakrabban vesz valamit a neten, így ők még rendszeres vásárlónak tekinthetők. További harmaduk ennél ritkábban használja ki ezt a lehetőséget.

Sokan a karácsonyi ajándékvásárlást, vagy annak egy részét is az interneten tervezik. Az Árukereső.hu árösszehasonlító portál online kérdőívét kitöltő 1723 válaszoló 88 százaléka mondta, hogy a karácsonyi vásárlás kapcsán is az internetről tájékozódik, 69 százalék pedig vásárlást is tervez a weben. 2010-ben ez az arány csak 48% volt, tavaly, 2011-ben pedig 57%. Ez azt jelenti, hogy két év alatt több mint 40%-kal nőtt a karácsonykor webáruházakban vásárlók aránya. A vevők elsősorban a sorban állás és a tömeg hiánya miatt választják az online boltokat.

Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándékok a ruházati cikkek, műszaki termékek, könyvek és gyerekjátékok lesznek. Az elmúlt évek trendjeit megfigyelve az Árukereső.hu elemzése szerint az online vásárolt termékek toplistáján egyre előkelőbb helyre kerülnek a gyerekjátékok. A nők körében mára a harmadik legnépszerűbb online megrendelt karácsonyi termékkategória a gyerekjáték.


Csillagászati számok az USA-ból

Merőben más a lépték az Egyesült Államokban, ahol egyetlen negyedév alatt (2012 harmadik negyedében) csaknem 42 milliárd dollárt, vagyis több mint 9 billió forintot költöttek el a neten a fogyasztók - legalábbis a comScore becslése szerint. Ez egyébként 15 százalékos megugrás a tavalyi év azonos időszakához képest, s így az idei harmadik negyedév lett a tizenkettedik a sorban, amely növekedést hozott éves összehasonlításban (és a nyolcadik olyan, amely kétszámjegyűt). Nem meglepő módon az ünnepi vásárlási hisztériát is magába foglaló negyedik negyedév szokott a legerősebb lenni Amerikában, az év maradékában pedig fokozatos lecsengés figyelhető meg. Tekintve, hogy már tavaly év végén is megközelítette az 50 milliárd dollárt a költés (miközben a harmadik negyedben még "csak" 36,3 milliárdot fordítottak netes vásárlásra a vevők), idén várhatóan jócskán meghaladhatja az 50 milliárdos lélektaninak mondható határt a mutató, ami rekordot jelentene a kontinensnyi országban. Ráadásul a fogyasztói várakozások is javuló tendenciát mutatnak, amelyet a munkaerő- és az ingatlanpiac talpra állásának beindulása is alátámaszt.

A harmadik negyedben egyébként a legnagyobb növekedést a digitális tartalmak produkálták az USA-ban, de a fogyasztói elektronikai cikkek, a belépők, a kiegészítők és a számítógépes szoftverek is mind 16 százaléknál nagyobb emelkedést értek el éves összevetésben. További érdekesség, hogy a comScore felmérése szerint az online vásárlók több mint harmada (37%) ellenőrizte "offline" vásárlás közben mobilkészülékén az érdeklődését felkeltett termék további elérhetőségét, vagy hasonlított össze árakat, így tulajdonképpen bemutatóteremként használva a boltokat. (Angolul el is nevezték showroomingnak ezt a tevékenységet.)


Kína a nagyok között

Közben Kínában is nagykorúvá érett az e-kereskedelmi piac. Ott már 2010-ben is 138,2 millióan vásároltak az interneten, ami 2011-re 178,4 millióra emelkedett, idén pedig megközelíti a 220 milliót az eMarketer szerint. A piackutató előrejelzése alapján ez csaknem a duplájára, 424 millióra növekszik 2016-ra. Már az idei adat is a teljes lakosság csaknem ötödét teszi ki egyébként, négy év múlva pedig az összes kínai harmadánál is több lesz online vásárlónak mondható. Tavaly 2010-hez képest több mint duplájára, 55,37 milliárd dollárra nőtt az éves költés a távol-keleti országban, 2012-ben pedig ismét - csaknem - kétszeresére nő a piac, amely így 107,5 milliárd dollárt érhet el. Ezzel Kína az ázsia-óceániai régió második legnagyobb e-kereskedelmi piaca Japán után, de globális szinten is csak két további ország, az USA és Nagy-Britannia előzi meg - ráadásul már jövőre a második helyre várják a kutatók.

Helyi sajátosságnak tekinthető, hogy míg a nyugati országokban - s ebből a szempontból ide sorolható Magyarország is - a fogyasztók elsősorban kényelmességük miatt fordulnak a webáruházakhoz, addig Kínában azért, mert számos termékhez, újdonsághoz máshogy nem is lehet hozzájutni, vagy maximum csak a legnagyobb városokban, méregdrágán. További Kína-specifikus jelenség, hogy számos globális online szereplőt nem engednek be az országba, így maroknyi helyi óriáscég - többnyire nemzetközi minták egyszerű másolatai - tartja kezében a piacot. S bár az e-kereskedelem még hosszú éveken keresztül óriási növekedésnek néz elébe, folyamatos gondot, a piacra lépni szándékozók számára komoly gátat jelent a kalózkodás, a hamisítás, a bizonytalan adózási szabályozás és az árháborúk.


    Forrás: marketinginfo.hu   Küldd el ismerősödnek!
  

 Szavazás

 Hall of Fame
 Nemzetközi királynők
 Nemzetközi hercegnők
 Nemzetközi címlapmodellek
 Királynők
 Hercegnők
 Címlapmodellek
 Topmodellek

 További képtárak
 Galéria főoldal
 Összes képtár
 Divat
 Média
 Modellek
 Rendezvények, bulik
 Sportolók
 Szépségversenyek
 Színes
 Színészek
 Zenészek, együttesek

 Legnépszerűbb képtárak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Érdekességek
 Byte kalkulátor
 Hosszúság-váltó
 Hőfokváltó
 Kínai állatjegyek
 Közösségek
 Öröknaptár

 Linkgyűjtemény
 Divat
 Fotósok
 Modellek
 Szépség, egészség
 Szépségversenyek
 Modellügynökségek
 Média
 Sportolók
 Színészek
 Zene, együttesek
 Zenészek

 Cégadatbázis
 Cégek főoldala
 Céghírek
 Elektronika, járművek
 Divatáruk, ékszerek, lakás
 Sport, szépség, egészség
 Szolgáltatások, fotózás, filmezés
 Utazás, vendéglátás, szórakozás



 Ma
 Valutaváltó
 Menetrendek
 Szálláskereső
 Rövidítés-kereső
Partnereink
     © 2001 - 2014 ModellVilág.hu     Adatvédelem     Impresszum     Médiaajánlat
eXTReMe Tracker