E-kereskedelmi mélyvíz a Reklámfeszten
FACEBOOK TWITTER NETREVALO.HU GOOGLE+ INSTAGRAM YOUTUBE
CÉGADATBÁZIS SZÉPSÉGVERSENY HALL OF FAME GALÉRIA HÍREK LINKGYŰJTEMÉNY REGISZTRÁCIÓ BELÉPÉS KÖZÖSSÉG SÚGÓ
ADATBANK: MINDENKI GYERMEKEK HOSTESSEK MODELLEK STATISZTÁK SZÍNÉSZEK TÁNCOSOK ZENÉSZEK, ÉNEKESEK
CÍMLAP
Google

 Hírek
 Akciók, pályázatok, játék
 Casting, munka
 Divat, modellkedés, fotózás
 Egészség, szépség
 Film, színház
 Horoszkópok
 Interjúk
 Média, reklám, cégvilág
 Portrék
 Szépségversenyek
 Színes
 Szórakozás, programok
 Tudomány, technika
 Teszteld magad!
 Utazás, vendéglátás
 Zene

 Adatbank
 Minden jelentkező
 Gyermekek
 Hostessek/Hostok
 Modellek
 Statiszták
 Színészek
 Táncosok
 Zenészek, énekesek
 Részletes keresés

 Verseny
 Toplista
 Szabályzat
 Jelentkezés
 Nyeremények

 Legnépszerűbb oldalak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Felhasználói menü
 Bejelentkezés
 Elfelejtett jelszó kérése
 Kijelentkezés
 Regisztráció
 Tagok főoldala
 Üzenetek olvasása
 Jelentkezési feltételek
 Jótanácsok modelleknek

 A hét névnapjai
09. 23. Tekla
09. 24. Gellért, Mercédesz
09. 25. Eufrozina, Kende
09. 26. Jusztina
09. 27. Adalbert
09. 28. Vencel
09. 29. Mihály

 Látogatók
Jelenleg itt:         70
Bejelentkezve:       0
Regisztrált:     12097

 Stat
Üzenet:       1149592
Látogató:    8895973
Letöltés:    107246988

 Közösség



 E-kereskedelmi mélyvíz a Reklámfeszten 2012. 09. 23


A Reklámfeszt csütörtöki napján az e-kereskedelemé volt a főszerep, a szakma számos területéről érkezett előadó, hogy megossza gondolatait a szektor múltjáról, jelenéről és jövőjéről.


A témára való ráhangolódást Kiss Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért elnöke biztosította e-commerce történeti gyorstalpalójával. Őt Arany János, a Google industry managere követte, aki egy helyzetértékeléssel kezdte előadását. A fogyasztói piac átalakulófélben van, a klasszikus bevételi modellek jó része erodálódásnak indult, a szakember szavaival élve "vihar közeleg". Más helyeken, más eszközökön keresztül és máshogyan vásárol a fogyasztók jelentős része, és az ebből fakadó átalakulás hatásai alól a multinacionális cégek sem tudják kivonni magukat. Sokat veszíthetnek a cégek, akik nem képesek lépést tartani a piac átalakulásával. Ez ugyanakkor lehetőség is azoknak, akik elég gyorsan "fel tudnak ülni erre a hullámra".

Arany elmondása szerint a Google megkerülhetetlen tényező a mai e-kereskedelemben, a magyar internetezők 95 százaléka használja a cég keresőmotorját. A SEO marketingnek mára a logikus használatból fakadó előnyök mellett kihatása van a márkaimázsra is, egy jól menő brandnek ugyanis "illik" ott lennie az első találatok között. Az eszköz hatékonyságát az a tény is erősíti, hogy nem passzív fogyasztókra céloz, felhasználói ugyanis többnyire világos igényekkel és vásárlási szándékkal vágnak neki a keresésnek.

A keresőmotor mellett a vállalatnak egy másik terméke is szóba került, a YouTube videomegosztó. Ez utóbbi kínálatában a zenei és a humoros anyagok mögött az információs videók számítanak a harmadik legnépszerűbb témának. Ez azért fontos, mert nagy ütemben szaporodnak az olyan filmek, amelyek a "Hogyan kell..." kezdetű kérdésekre adnak válaszokat, és amelyekhez relatív könnyű hirdetni való terméket vagy szolgáltatást csatolni, elsődlegesen pozicionált bannerek formájában. Jó példa erre a kozmetikai tanácsokat osztó videók mellé rakott, szépségápolási szereket áruló webáruházra vezető link.

A keresőmotorok mellett a közösségi média sem maradhatott ki a programból, ami egy esettanulmány során került szóba. A tanulmányt Körmendi Zsolt és Nagy Róbert, a Shop Builder munkatársai tárták a közönség elé. A testépítő webáruház jelentős mértékben tudta növelni forgalmát a Facebook hatékony használatával. Mint elmondták, a közösségi aktivitás "sokkal több puszta lájk gyűjtögetésnél". A 2000 óta működő webáruház már a közösségi oldalak korszaka előtt is dinamikus növekedésre volt képes. Amikor viszont 18-24 éves férfiakat alkotó fő célcsoportjuk megtalálta magának a Facebookot, a cég követte őket oda.

Az előadás fő témáját az adta, hogyan jutunk el az egyszerű lájkoktól a vásárlásig. A két legfontosabb eszköz az aktivitás és a tartalom. Mindkettő célja, hogy a webáruház "top of mind" tudjon maradni. Az első fázis persze a rajongók gyűjtése, a második a megszerzett tömegek aktivizálása, a vásárlásösztönzés csak ezután következik, a folyamatot pedig az utólagos értékelés zárja. Az aktivizálásban jelentős szerep jut a már említett tartalom minőségének, ez ösztökéli ugyanis a fogyasztókat azok további megosztására, ráadásul a megmozgatott csoportok üzenőfalán később nagyobb az esélye a cég bejegyzéseinek organikus megjelenésére.

A vállalat úgy tapasztalta, hogy a leghatékonyabb taktika a bejegyzések és a hirdetések összekötése, az adott reklám adott bejegyzés melletti megjelentetése. A két eszköz külön-külön közel sem bizonyult olyan hatékonynak, mint az együttes használat során.

A fentiekre való tekintettel a vállalat egy dedikált embert alkalmaz a közösségi tartalom szerkesztésére, monitorozására és moderálására. Itt a tartalom mellett az is elengedhetetlen, hogy az illető a célcsoport nyelvén tudjon megszólalni.

A délelőtt ezt követően az e-kereskedelmi felületek irányába haladt tovább, a HD Groupot képviselő Urbán Zsolt az online FMCG terültére célzó, július óta működő hiper.hu webáruházról tartott előadást. Bevezetése egybe csengett Kozák Ákos két nappal korábbi szavaival, amely szerint a válság miatti fogyasztás-racionalizálás és a felgyorsult környezet komolyan gyengítették a vásárlási élményt. Emellett itt is szóba került a fogyasztási szokások átalakulása is. Egyre gyakoribbak például az olyan fogyasztók, akik online tájékozódnak, de offline vásárolnak. A bolti trade marketing pedig e körülmények nélkül is sok esetben nehézkes, és nem feltétlenül tudja a célcsoportot megszólítani.

Az online trade marketing alkatilag hatékonyabban teljesít ezen a téren, ugyanis az internetes vásárlás során számos adatot kapunk az adott fogyasztóról, akit ezek után könnyebb személyesen, név szerint megszólítani. A szegmentációt pedig ezáltal le lehet vinni akár az egyén szintjére is. Mind az ajánlatok, mind a kedvezmények, mind a promóciók személyre szabhatóvá válnak.

Több előadó is megemlítette a magyar elektronikus piac azon sajátosságát, hogy a multinacionális óriáscégek uralma helyett hazai, kicsinek indult vállalkozások dominanciája jellemzi. Az Amazonhoz és e-Bay-hez hasonló "nagyok" azonban minden bizonnyal beteszik majd a lábukat a hazai e-piacra. Erről szólt Kiss Ferenc, a Budapesti Kommunikációs Főiskola Rektorhelyettesének beszéde. Kiss szerint az említett távolmaradás mögötti egyik ok a piac relatív kis mérete lehet. A szektor azonban rohamos ütemben növekszik és kezdenek kialakulni jellegzetességei.

A magyar e-fogyasztók árvadászok, több helyen informálódnak, ez áll az ár-összehasonlító oldalak sikere mögött is. Említésre került még néhány hazai jellegzetesség: Magyarországon még mindig az átlagosnál többen folyamodnak a személyes átvétel lehetőségéhez és a készpénzes fizetéshez. A piac növekedése pedig egybe esik a kosarak méretének csökkenésével és átrendeződésével.

A sikeres hazai digitális kereskedők táborának helyzetéről ezután első kézből kapott információt a hallgatóság Sarcz Ákostól, a Bookline/Shopline képviselőjétől. A 2001-ben, online antikváriumként indult, az Amazon üzleti modelljét kelet-európai sajátossággal kiegészítő webáruház egyedi névváltáson van túl.

A könyvpiac 2008-ban induló szűkülése arra vezette a céget, hogy egyéb piacok felé nyisson. A webáruház választékába számos olyan terméket emeltek be, amely a webáruház fő vásárlóerejét adó női közönséget célozta meg. A szakembereknek azonban szembesülniük kellett a Bookline név könyvekre utaló kicsengésének hatásával, amely az egyéb termékek esetén nem biztosított kellő hitelességet a fogyasztók szemében.

Ez vezette a céget az átkeresztelésre, ami egy újabb problémát vetett fel, a jól bevált Bookline név hátrahagyása ugyanis számos veszéllyel fenyegetett. A megoldása végül az lett, hogy a Shopline egy ernyőszerű főmárka lett, amelynek alegysége a Bookline és két új szekció, a Homeline és a Kidline.

A fenti műveletet megelőző kutatás abban nyújtott segítséget, hogy segített meghatározni azokat a karakterisztikákat, amelyek a Bookline-t sikeressé és hitelessé tették. A fogyasztók leginkább azt értékelték a Starcz elmondása szerint, hogy pénzt és főleg időt tudnak megspórolni az oldalon történő vásárlásra, erre épül a cég kommunikációja is, amely a "Vásárolj online, élj offline szlogenben" öltött formát.


    Forrás: marketinginfo.hu   Küldd el ismerősödnek!
  

 Szavazás

 Hall of Fame
 Nemzetközi királynők
 Nemzetközi hercegnők
 Nemzetközi címlapmodellek
 Királynők
 Hercegnők
 Címlapmodellek
 Topmodellek

 További képtárak
 Galéria főoldal
 Összes képtár
 Divat
 Média
 Modellek
 Rendezvények, bulik
 Sportolók
 Szépségversenyek
 Színes
 Színészek
 Zenészek, együttesek

 Legnépszerűbb képtárak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Érdekességek
 Byte kalkulátor
 Hosszúság-váltó
 Hőfokváltó
 Kínai állatjegyek
 Közösségek
 Öröknaptár

 Linkgyűjtemény
 Divat
 Fotósok
 Modellek
 Szépség, egészség
 Szépségversenyek
 Modellügynökségek
 Média
 Sportolók
 Színészek
 Zene, együttesek
 Zenészek

 Cégadatbázis
 Cégek főoldala
 Céghírek
 Elektronika, járművek
 Divatáruk, ékszerek, lakás
 Sport, szépség, egészség
 Szolgáltatások, fotózás, filmezés
 Utazás, vendéglátás, szórakozás



 Ma
 Valutaváltó
 Menetrendek
 Szálláskereső
 Rövidítés-kereső
Partnereink
     © 2001 - 2014 ModellVilág.hu     Adatvédelem     Impresszum     Médiaajánlat
eXTReMe Tracker