Egyre népszerűbbek a videós bemutatkozások, imázsfilmek a megrendelők és az érdeklődő internetezők körében.
Egy átlagos amerikai felhasználó havi 32,3 videót néz meg, amelyek szinte biztosan tartalmaznak valamilyen marketingüzenetet. A statisztikák azt mutatják, hogy a cégvezetők 75 százaléka rendszeresen néz vállalati bemutató videókat, annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhasson. A marketingfilmek hatására a felhasználók 80 százaléka felkeresi a készítő honlapját; az átkattintási arány néhány éve még csak 46 százalék volt.
Magyarországon szakadék tátong a marketingfilmek, cégbemutatók piacán - mondja Felföldi Gábor, a Highlander Visual Production vezetője. A filmes szakember szerint csak néhány olyan vállalkozás működik a piacon, amely valóban profi minőségben, nagyfilmes eszközökkel dolgozik. Mellettük számos kis videostúdiót találunk, amelyek olcsó HD kamerákkal, különösebb szakértelem nélkül készítik a munkáikat.
Természetesen az árak sem hasonlíthatók össze. Akár 2-300 ezer forintból is elkészíthető egy videó, amely kis kézi kamerával, házi videózásra szánt szoftverekkel készül. A profi film költsége ennek akár tízszerese is lehet. Utóbbi esetben azonban úgy készülnek a bemutatók, ahogyan egy igazi mozifilmet forgatnak. A 2-3 milliós költség egy közepes-, vagy nagyvállalkozás marketingbüdzséjéhez képest nem nagy összeg, ennyibe kerül 2 darab egyoldalas hirdetés elhelyezése egy-egy országos napilapban. A videó előnye, hogy egyszeri befektetés mellett maradandó, korlátlan alkalommal megnézhetik az ügyfelek, partnerek.
Felföldi Gábor a trendekről elmondta, hogy az ideális cégbemutató 1-3 perc hosszúságú. A megrendelők többsége ragaszkodik ahhoz, hogy legyen a kép alatt narráció, ám a nemzetközi trend ezzel egyre inkább szembemegy. Kutatások igazolták, hogy nem hatékony, ha megosztják a figyelmet, és a hang elnyomja a látványt. A filmes szakember bízik benne, hogy hazánkban is egyre többen fedezik fel a filmes marketingben rejlő lehetőségeket.
|