Megalkuvók a kisvállalkozások ha marketingről van szó
FACEBOOK TWITTER NETREVALO.HU GOOGLE+ INSTAGRAM YOUTUBE
CÉGADATBÁZIS SZÉPSÉGVERSENY HALL OF FAME GALÉRIA HÍREK LINKGYŰJTEMÉNY REGISZTRÁCIÓ BELÉPÉS KÖZÖSSÉG SÚGÓ
ADATBANK: MINDENKI GYERMEKEK HOSTESSEK MODELLEK STATISZTÁK SZÍNÉSZEK TÁNCOSOK ZENÉSZEK, ÉNEKESEK
CÍMLAP
Google

 Hírek
 Akciók, pályázatok, játék
 Casting, munka
 Divat, modellkedés, fotózás
 Egészség, szépség
 Film, színház
 Horoszkópok
 Interjúk
 Média, reklám, cégvilág
 Portrék
 Szépségversenyek
 Színes
 Szórakozás, programok
 Tudomány, technika
 Teszteld magad!
 Utazás, vendéglátás
 Zene

 Adatbank
 Minden jelentkező
 Gyermekek
 Hostessek/Hostok
 Modellek
 Statiszták
 Színészek
 Táncosok
 Zenészek, énekesek
 Részletes keresés

 Verseny
 Toplista
 Szabályzat
 Jelentkezés
 Nyeremények

 Legnépszerűbb oldalak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Felhasználói menü
 Bejelentkezés
 Elfelejtett jelszó kérése
 Kijelentkezés
 Regisztráció
 Tagok főoldala
 Üzenetek olvasása
 Jelentkezési feltételek
 Jótanácsok modelleknek

 A hét névnapjai
12. 18. Auguszta
12. 19. Viola
12. 20. Teofil
12. 21. Tamás
12. 22. Zénó
12. 23. Viktória
12. 24. Ádám, Éva

 Látogatók
Jelenleg itt:         36
Bejelentkezve:       0
Regisztrált:     12355

 Stat
Üzenet:       1147925
Látogató:    8885496
Letöltés:    103203660

 Közösség



 Megalkuvók a kisvállalkozások ha marketingről van szó 2014. 10. 10


Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják ami működik - derül ki a Marketing Commnado 2014. szeptemberében, 1500 fő megkérdezésével végzett internetes felméréséből.


A kisvállalatok szinte minden létező platformot kipróbálnak - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. A legnépszerűbb online platform a honlap, mellyel a válaszadók 85 százaléka rendelkezik. Üzleti Facebook oldala a megkérdezett kisvállalkozások 81 százalékának, míg blogja 31 százalékuknak van. A válaszadók 30 százalékának van YouTube csatornája és bár kisebb arányban, de rendelkeznek még LinkedIn, Twitter, Pinterest és Instagram oldallal is. Viszont ezeknek az eszközöknek a jó részét a kisvállalkozások csak kipróbálják.

"Sokszor csak az újdonság iránti kíváncsiság hajtja a cégvezetőt. Azonban csak azt az eszközt használják huzamosabb ideig ami működik, ami pénzt hoz és csak addig ameddig pénzt hoz. De ez nem baj, hiszen éppen ez a rugalmasság a kisvállalatok sikerének egyik titka" - mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Mivel "halásznak" a kisvállalkozások?

Az 5 legnépszerűbb új vevők szerzésére használt marketing eszköz:

1. Facebook hirdetés (33 százalék)
2. SEO (27 százalék)
3. Google AdWords kampány (25 százalék)
4. Szórólapozás (24 százalék)
5. Sajtóhirdetés (19 százalék)

Forrás: Marketing Commando kisvállalati marketing felmérés, 2014. szeptember.

Az új vevők szerzésére használt legnépszerűbb online marketing eszköz a Facebook hirdetés, melyet a felmérésben résztvevő kisvállalatok 33 százaléka használ. Ennél valamivel kevesebben, 25 százalék használ Google AdWords kampányt.

"A múlt évben volt a fordulópont, amikor azt vettük észre, hogy a Facebookról több vevő érkezik, mint az elmail listákról. Így érthető a kisvállalatok Facebook iránti lelkesedése. Ma a Facebookon olcsóbban lehet a vevőt szerezni mint bárhol. Ráadásul Facebook csoportot építeni is könnyebb, mint email listát" - vélekedik Wolf Gábor.

A megkérdezett kisvállalatok 27 százaléka alkalmaz keresőoptimalizálást (SEO), 10 százalékuk hirdet a Google Display hálózatán. Klasszikus banner hirdetést a választ adók 10, míg vásárolt email listát 7 százalék használ.

Egyre többen használnak remarketinget is, azonban a számuk még nem túl jelentős. Ugyanakkor elgondolkodtató adat, hogy a válaszadók 11 százaléka szégyenszemre már spammelt és 1 százalékuk rendszeresen használja azt a tiltott eszközt. "Pedig nem érdemes spammelni, mert rövid távú előnyökért kockára kerül a cég jó híre és jövője. Ráadásul ma már egyre több, egyre olcsóbb becsületes lehetőség van vevőszerzésre" - int óvva Wolf Gábor.

Offline eszközök közül a legnépszerűbb a szórólap, melyet a vizsgált kisvállalkozások 24 százaléka használ új vevők szerzésére. Ugyancsak vevőszerzésre a válaszadók 19 százaléka hirdet sajtóban. A postai DM-et használók aránya 11 százalék.

Kapcsolattartás: jól megfér a régi és az új

A vevőkkel való kapcsolattartás legfőbb eszköze a Facebook, melyet a válaszadó kisvállalkozások 55 százaléka használ. Emailek és online hírlevelek segítségével a válaszadók 48 százaléka tart kapcsolatot a vevőkkel. Emellett azonban még jelentős szerep jut a személyes kapcsolattartásnak, melyet a válaszadók 44 százaléka használ. Kapcsolattartásra és edukálásra használnak még blogot (21 százalék), YouTube csatornát (12 százalék), Facebook zárt csoportot (13 százalék) és nyomtatott hírlevelet (5 százalék).

Tervezés fejben

A megkérdezettek 48 százaléka fejben készít marketing tervet, csak a vizsgált kisvállalkozások 24 százaléknak írja is le, 28 százalékuknak pedig egyáltalán nincs. A többség, 41 százaléka évente 1-2 alkalommal indít kampányt, 28 százalék negyedévente, 30 százalék havonta vagy sűrűbben.

Üsd a vasat amíg meleg

"Nem csak a világ változik gyorsan, hanem a marketing is. Kísérletezni kell az új eszközökkel, tanulni, tesztelni és nem szabad sajnálni rá az időt. A Facebookból most kell kihozni a maximumot, érdemes hirdetni mert itt kapható a legolcsóbban vevő. Ütni kell a vasat amíg meleg, mert a marketingben az opportunizmus kifizetődik" - mondta Wolf Gábor.

A módszertanról

A kérdőív típusa, adatgyűjtés módszertana: online önkitöltős kérdőív, feleletválasztós kérdésekkel. Mintanagyság: 1500 válaszadó, internethasználó mikro, kis és közepes vállalkozás tulajdonosok. A megkérdezettek a Marketing Commando hírlevél olvasói és Facebook oldalának rajongói. A válaszadás önkéntes és anonim. A felmérés nem reprezentatív.


    Forrás: marketinginfo   Küldd el ismerősödnek!
  

 Szavazás

 Hall of Fame
 Nemzetközi királynők
 Nemzetközi hercegnők
 Nemzetközi címlapmodellek
 Királynők
 Hercegnők
 Címlapmodellek
 Topmodellek

 További képtárak
 Galéria főoldal
 Összes képtár
 Divat
 Média
 Modellek
 Rendezvények, bulik
 Sportolók
 Szépségversenyek
 Színes
 Színészek
 Zenészek, együttesek

 Legnépszerűbb képtárak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Érdekességek
 Byte kalkulátor
 Hosszúság-váltó
 Hőfokváltó
 Kínai állatjegyek
 Közösségek
 Öröknaptár

 Linkgyűjtemény
 Divat
 Fotósok
 Modellek
 Szépség, egészség
 Szépségversenyek
 Modellügynökségek
 Média
 Sportolók
 Színészek
 Zene, együttesek
 Zenészek

 Cégadatbázis
 Cégek főoldala
 Céghírek
 Elektronika, járművek
 Divatáruk, ékszerek, lakás
 Sport, szépség, egészség
 Szolgáltatások, fotózás, filmezés
 Utazás, vendéglátás, szórakozás



 Ma
 Valutaváltó
 Menetrendek
 Szálláskereső
 Rövidítés-kereső
Partnereink
     © 2001 - 2014 ModellVilág.hu     Adatvédelem     Impresszum     Médiaajánlat
eXTReMe Tracker