|
Ennyit pazarolnak a hirdetők | 2014. 07. 10 |
|
Az online reklámra is igaz, hogy a ráfordított költés fele kidobott pénz.
Az IDC előrejelzése szerint az internetképes eszközök 87 százaléka okostelefon vagy táblagép lesz 2017-re. Ez jó hír a fogyasztóknak és a fejlesztőknek, rossz hír lehet viszont - némileg talán meglepő módon - a hirdetőknek. A mobil ugyanis óriási lehetőségeket ígér a személyre szabhatóság és a relevancia terén, valójában azonban a rendelkezésre álló technológiák az online sütik (cookiek) használatától vagy nem használatától függenek. Sok modern készülék pedig igen rosszul teljesít ezen a téren, a legelterjedtebbek és legfejlettebbek között is akad olyan, amelyik nem kezeli jól a technológiát - írja a BrandRepublic hasábjain a téma szakértőja, Damian Blackden, a Device9 nevű reklámipari fejlesztőcég társalapítója.
Összességében a mobilkészülékek 42 százaléka, de például az iPhone-ok és iPadek 91 százaléka (!) nem kezel és nem őriz meg harmadik féltől származó cookiekat (legalábbis alapbeállítás szerint, de a legtöbben ezt használják), ami azt jelenti, hogy a weboldalak és a hirdetők képtelenek felhasználói információkat, böngészési szokásokat gyűjteni, s ezáltal saját hatékonyságukat valamint a user reklámélményét javítani.
A GroupM szerint globális szinten 110 milliárd dollár megy el idén online reklámra, ennek valamivel kevesebb mint fele, tehát nagyjából 50 milliárd lehet display. A fenti 42 százalékos adattal számolva ez azt jelenti, hogy mintegy 21 milliárd dollárt dobnak ki az ablakon 2014-ben a hirdetők - véli Blackden.
Szerinte a megoldás az lenne, ha tisztességesen informálni lehetne a felhasználókat a lehetőségekről. Úgy tűnik ugyanis, hogy a probléma nem a fogyasztók oldalán van, többségük örülne a relevánsabb hirdetési tartalomnak. Ezt követően pedig olyan technológiákat kell fejleszteni és alkalmazni, amelyek lehetővé teszik az eszközökön átnyúló reklámozási tevékenységet, illeszkedve a készülékek és a megcélzottak sajátosságaihoz.
|
|
|
Forrás: marketinginfo |
Küldd el ismerősödnek!
|
|
|
|
|